duminică, 28 octombrie 2012

Felicitari!

Felicitări, copii! Vă urmăresc la televizor şi vă admir! Aţi fost grozavi! Sunt mândră de voi!

sâmbătă, 27 octombrie 2012

Ziua Şcolii

La mulţi ani, multă sănătate, răbdare şi putere pentru a reuşi să trecem peste toate încercările vieţii de şcolar! Vă mulţumim că ne sunteţi alături, că ne susţineţi şi sperăm într-o colaborare la fel de frumoasă ca şi până acum!


Sărbătoarea de ieri a fost una reuşită, copiii au lucrat foarte frumos, le-a plăcut faptul că au avut alături colegi mai mari, care le-au împărtăşit din experienţa lor şi cărora le mulţumesc din suflet pentru implicare, urându-le mult, mult succes în tot ceea ce fac!
Pentru că am ajuns la capitolul mulţumirilor, ţin să mulţumesc şi pe această cale şi doamnei diriginte, prof. Zoe Cucliciu, pentru surpriza pregătită şi pentru sprijinul acordat în pregătirea activităţii; de asemenea, calde mulţumiri adresez părinţilor care s-au implicat (ca de obicei) în organizarea evenimentului, astfel că, împreună, am reuşit să creăm o atmosferă foarte plăcută pentru copii, care s-au simtit foarte, foarte bine, mai ales că activitatea s-a încheiat cu o surpriză foarte dulce... O altă surpriză, pentru copii, a fost prezenţa echipei Bărcuţei cu poveşti, care ne-a ajutat să facem cunoscute atât activitatea noastră, cât şi urările adresate şcolii şi profesorilor ei, purtând discuţii antrenante şi amuzante. (Ne puteţi vedea duminică, la ora 10, la TV Neptun). Mulţumim, Alina, şi te mai aşteptăm, cu drag, şi la alte activităţi!
Cred că v-am convins că a fost minunat şi ne dorim să mai desfăşuram şi alte activităţi la fel de frumoase!
Toate fotografiile, aici: http://classjump.com/p/palatulharniciei/?section=galleries&g_id=22156
Fără legătura cu ziua şcolii, dar din dorinţa de a veni în întâmpinarea solicitărilor şi nedumeririi unor copii (dar mai ales ale unor părinţi),  fac câteva precizări legate de tema de week-end. La fişa pentru abecedar, sunetele se marchează cu buline umplute sau goale, la alegerea copilului. Nu aprofundăm un anumit sunet, deci nu trebuie marcat în vreun fel niciun sunet. Mă interesează doar despărţirea corectă în silabe şi marcarea tuturor sunetelor. (Am marea rugăminte să lucreze copiii, nu părinţii. Dacă cineva nu reuşeşte până luni, putem amâna verificarea, deci, nu intraţi în panică şi nu preluaţi controlul, ci lăsaţi-i pe copii să lucreze. Puteţi să-i ajutaţi, mai ales la cuvintele în care întâlnim aglomerări de consoane, prin rostirea prelungită a fiecărui sunet din silaba respectivă.)
Pentru matematică, se consideră dreapta/ stânga personajului/ persoanei, dacă se face precizarea "în dreapta/ stânga personajului/ persoanei";  dacă este vorba despre un obiect sau cerinţa se limitează la formularea "în dreapta/ în stânga" se ia în considerare dreapta/ stânga celui care rezolvă exerciţiul.
Cu speranţa clarificării lucrurilor, vă doresc spor la lucru şi un sfârşit de săptămână frumos!

joi, 18 octombrie 2012

Diverse

Astăzi nu am reuşit să vorbim pentru că la ora 12 eram efectiv epuizată, în curte era mai multă lume ca de obicei (sau cel puţin aşa mi s-a părut mie, poate din cauza oboselii), deci şi mai mult zgomot şi nu mă simţeam în stare să vorbesc suficient de tare ca să fiu auzită şi înţeleasă. Am încercat, şi am şi reuşit, în mare parte, să scriem singuri în caiete data, titlul şi primul rând cu alineat, dar această reuşită ne-a epuizat, şi pe mine, şi pe ei. Încă mai sunt copii care nu se orientează foarte bine în spaţiul caietului (spaţiu, supraspaţiu, subspaţiu) şi a fost nevoie să explicăm, să numărăm şi să scriem de mai multe ori. Oricum, primul pas a fost făcut şi, exersând, vom reuşi din ce în ce mai bine. Îmi cer deci scuze pentru lipsa mea de disponibilitate de astăzi şi vă comunic câteva aspecte legate de zilele următoare.
-culegerile de matematică sunt la şcoală, pentru că nu mai au ce să lucreze acasă până marţi, când vom avea prima probă de evaluare mai serioasă, cu calificativ în catalog şi în carnete.
Mâine vom lucra cele câteva exerciţii care au mai rămas şi pe care am preferat să le explicăm în clasă, iar pentru marţi vor avea de completat o fişă (pe care o vor primi mâine) şi care va pregăti oarecum testul de marţi. Evaluarea va consta în completarea unei fişe care se refără la capitolul Orientare spaţială. Mulţimi. Forme geometrice. Vor avea de desenat anumite obiecte în stânga/dreapta/sus/jos faţă de alt obiect, personaj, etc, de identificat formele geometrice dintr-un desen, de identificat elementele unei mulţimi etc. Eu le voi spune maine să ia acasă culegerile, pentru a-şi aminti tipurile de exerciţii pe care le-am lucrat. Ieri am lucrat testul din culegere şi aproape toţi s-au descurcat foarte bine, ceea ce m-a bucurat tare mult! Vă rog să nu-i speriaţi cu faptul că marţi vom avea evaluare, nu vreau să aibă emoţii şi să nu se poată concentra. Încurajaţi-i, subliniindu-le reuşitele şi faptul că, dacă sunt atenţi, testul e ca şi rezolvat.
Pentru ora de opţional de mâine au de povestit textul pe care l-am citit data trecută şi puteţi audia, împreună, povestea de pe CD. Chiar am rugămintea să păstraţi CD-urile acasă, iar copiii să aducă la şcoală doar cartea, care va rămâne la dulap.
Cei care au revista Gazeta Matematică Junior şi au lucrat (chiar pe revistă, e cel mai simplu, acolo unde nu este spaţiu, lucraţi pe un caiet special pentru lucru suplimentar) pot aduce revista maine sau luni pentru a verifica exerciţiile şi a trimite lista rezolvitorilor. Numele acestora vor apărea în numărul viitor al revistei. Succes!
Poate săptămâna viitoare putem să avem o întâlnire de "lucru! (eventual într-o oră de educaţie fizică). Voi transmite pe mail cam ce avem de făcut şi în limita timpului dumneavoastră liber poate găsim câţiva voluntari.
Toate ce bune!

marți, 16 octombrie 2012

Semne grafice

Pentru exersare, postez denumirea semnelor grafice învăţate, aşa cum le folosim la şcoală. Pentru a le cunoaşte, copiii trebuie să rostească numele semnului scris de cât mai multe ori în timpul scrierii.

miercuri, 10 octombrie 2012

"Capra cu trei iezi"

Ieri am vizionat piesa Capra cu trei iezi la Teatrul pentru copii şi tineret din Constanţa. A fost o punere în scena reuşită, bine realizată, astfel încât a transformat cunoscuta (şi pentru unii, banala) poveste într-un spectacol foarte frumos şi deosebit de atractiv. De asemenea, a fost pentru noi un prilej de a arăta şi a învăţa cum ne comportăm în autobuz, pe stradă şi în sala de spectacole. Astăzi am repetat şi explicat regulile pe care trebuie să le respectăm, motivând necesitatea fiecărei norme, diferenţa dintre o sală de cinema şi una de teatru, modul diferit de a ne comporta etc.
În concluzie, apreciez ca pozitivă prima noastră experienţă de acest gen (trecem cu vederea excepţiile care au fost analizate în particular) şi ne propunem să mai mergem şi altă dată la teatru, dar şi la alte obiective culturale din oraş (deocamdată).
Vă reamintesc despre întâlnirea noastră de vineri (ora 11.15, în curtea şcolii) pentru exprimarea opţiunii în legătură cu agentul de pază şi pentru semnarea acordului de parteneriat şcoală-familie.
Vineri, pt ora de matematică, avem nevoie de trusa Logi (forme geometrice).
Ca să intraţi în atmosfera frumoasă din sala de teatru, vă oferim câteva fotografii:






marți, 9 octombrie 2012

Acord agent de pază

La şedinţa Asociaţiei de Părinţi din şcoală s-a decis consultarea părinţilor în legătură cu angajarea unui agent de pază. Fiecare părinte trebuie să-şi exprime opţiunea pro sau contra în această problemă. (Lista se află la d-nul Lamine şi vă puteţi exprima opţiunea dimineaţa, când aduceţi copiii sau la 12, când îi luaţi.) Totodată, vă trimit pe mail şi câteva oferte de preţuri şi servicii ale unor firme din domeniu. (Aici nu le-am putut ataşa.)

duminică, 7 octombrie 2012

Săptămâna 1-5 octombrie

Săptămâna trecută am făcut primii paşi pe drumul către cunoaşterea literelor şi a cifrelor: am scris primele liniuţe şi semne matematice. Cum am procedat: mai întâi am observat modelul din manual, am identificat locul unde este scris semnul (ştim deja care este spaţiul, supraspaţiul şi subspaţiul), doamna învăţătoare a scris la tablă câteva semne arătând de unde pornim şi unde ajungem, am scris pe carte, cu creionul, apoi în caiet, cu stiloul (după ce am adoptat poziţia corectă în bancă, ne-am încălzit mânuţele etc)
Câteva observaţii: insitaţi asupra scrisului ordonat şi asupra respectării liniaturii (să nu treacă de spaţiu, să scrie pe liniile ajutătoare); dacă se descurcă singuri, lăsaţi-i să scrie singuri, dar verificaţi obligatoriu la final; dacă îi simţiţi nesiguri sau observaţi că nu se încadrează în spaţiu, staţi alături de ei şi amintiţi-le cum trebuie să scrie. Aţi observat că temele nu sunt foarte consistente, tocmai în ideea ca ele să fie scrise corect şi cât mai frumos. E păcat să nu reuşim să-i obişnuim să fie ordonaţi şi să scrie cât mai frumos! Foarte important: evitaţi folosirea picului şi nu rupeţi foaia! Dacă a greşit sau a scris urât sugeraţi-i să mai scrie căteva rânduri în continuare. Doamna învăţătoare va observa doar aceste rânduri, scrise corect şi frumos. (E frustrant să ţi se distrugă munca, după ce ai depus efort pt a o face! Şi ei, oricât vi se pare dumneavoastră de uşor, depun efort pt a scrie.)
Am început şi să citim lecţiile din Abecedar şi îmi permit şi aici câteva observaţii: Mai întâi am observat şi discutat imaginile, apoi am alcătuit propoziţii după imagini, formate din două sau trei cuvinte.  Am remarcat că sunt foarte creativi şi le place să fie originali (Au alcătuit cel puţin 10 propoziţii diferite după o imagine!), ceea ce m-a bucurat mult. Obligatoriu se citeşte lecţia acasă şi se face tema orală. (Pentru mâine, au de prezentat programul dimineţii.)
La matematică, am început să lucrăm şi din culegere exerciţii care recapitulează oarecum ceea ce au învăţat ei la grădiniţă. Se descurcă bine şi unii chiar reuşesc să rezolve şi exerciţiile mai deosebite, fără ajutorul meu. Ceea ce trebuie să mai corectăm este faptul că nu sunt toţi atenţi la explicaţiile mele, iar consecinţa este nerezolvarea unui exerciţiu, uitarea vreunui caiet la şcoală sau notarea greşită a temei. Eu sper să dobândească toţi deprinderea de a asculta şi de a realiza sarcinile după indicaţii verbale. Săptămâna viitoare vom lucra cu forme geometrice, deci să fie pregătite trusele Logi. (Voi anunţa când trebuie aduse la şcoală.)
În altă ordine de idei, mai exersaţi regulile pe care le respectăm în timpul mesei (cum stăm, cum mâncăm), pentru că, după masă, în dreptul câtorva bănci e nevoie de un stol de vrăbiuţe pt a strânge toate firimiturile.
Vineri, s-a organizat la şcoală şi o simulare de incendiu şi am învăţat ce trebuie să facem în acest caz.
Vă doresc o duminică frumoasă şi o săptămână uşoară!

sâmbătă, 6 octombrie 2012

Ziua Mondială a Profesorului

Expoziţia realizată de prichindeii mei -Portretul doamnei învăţătoare- cu ocazia Zilei Mondiale a Profesorului.


Alte fotografii, aici: http://classjump.com/p/palatulharniciei/?section=galleries&g_id=21753

joi, 4 octombrie 2012

Săptămâna Mondială a Spaţiului Cosmic

Ieri şi azi ne-am jucat în spaţiul cosmic, având ca parteneri... extratereştrii. Fiecare copil a realizat o lucrare în care a reprezentat aşa cum şi-a imaginat el o călătorie în afara Pământului. Sunt lucrări foarte frumoase, în realizarea cărora copiii au pus multă imaginaţie, muncă şi, de ce nu, suflet. Îi felicit pe toţi şi vă invităm la expoziţie!




PS. În week-end veţi afla mai multe amănunte şi despre alte activităţi desfăşurate în acestă săptămână.

marți, 2 octombrie 2012

Teme ş.a.

Pentru mâine, la Abecedar, avem de citit lecţia Propoziţia (o comunicare spusă sau scrisă); de scris, pe caietul special, rândurile rămase şi de citit cele două propoziţii, iar pe caietul tip I, rândurile începute cu grupuri  de două linii oblice pe spaţiu alternând cu un punct. (pe rândul pe care este scris titlul, nu mai scriem altceva).
La matematică, am repetat noţiunile sus, jos, pe, sub şi avem de completat, pe caiet, rândurile începute cu linii scrise în diferite poziţii (orizontale, verticale, oblice).
Vă amintesc că înscrierile pt concursul Voinicel se pot face până în 5 octombrie, iar marţi, 9 octombrie vom merge la teatru (Capra cu trei iezi la Teatrul pentru copii şi tineret).
Săptămâna aceasta este săptămâna mondială a spaţiului cosmic şi, începând de joi, 4 octombrie, la Planetariul din cadrul Complexului Muzeal de Ştiinţe ale Naturii vor avea loc diverse activităţi având ca temă spaţiul cosmic (concurs de desene, cros, vizitarea observatorului astronomic etc).
Toate cele bune!

luni, 1 octombrie 2012

Azi, la şcoală

Astăzi, copiii au scris primele semne grafice din viaţa de şcolar: liniuţe oblice pe spaţiu (acesta este titlul lecţiei de azi, la scriere). Am observat cartea, coperta, cuprinsul, filele, paginile, ilustraţiile şi textul scris (de identificat în Abecedar), spaţiile din caietul de scriere (liniile punctate sau întrerupte şi liniile continue, între care se află spaţiul de scris), am învăţat ce înseamnă alineatul, apoi ne-am apucat, cu emoţie, de scris.
Pentru mâine au de terminat pagina din caietul special şi de completat rândurile începute de mine pe caietul tip I. Vă rog să insistaţi asupra poziţiei corpului în timpul scrierii (am discutat în clasă, cereţi informaţii de la copii), asupra modului de scriere: de la stânga la dreapta, fiecare semn se începe din partea de sus a spaţiului, apoi se coboară până la linia de jos a spaţiului, fără a depăşi. Urmăriţi modelul, nu-i grăbiţi, insuflaţi-le ideea de scris ordonat, caligrafic, pentru că este foarte important cum scriu la început. Chiar dacă muncim acum mai mult (noi, adulţii), veţi vedea că mai târziu lucrurile vor merge de la sine şi vom avea satisfacţii şi noi, şi copiii. Nu-i puneţi să scrie mai mult decât au ca temă. (Pot exersa, dacă este nevoie, pe un alt caiet, dar nu exageraţi!)
În altă ordine de idei: toate caietele se aduc îmbrăcate cu copertă, cu etichetă în exterior cu numele copilului. Adresez rugămintea să aduceţi (cei care nu aţi făcut-o deja; celorlalti vă mulţumesc pt atenţie şi promptitudine) două caiete de scriere, tip I şi două caiete de matematică, liniate la 4 pătrăţele.
Pentru ora de desen de mâine este nevoie de acuarele, pensule, vas pentru apă (să aibă stabilitate), prosopel pentru pus pe bancă, bloc mic de desen (A4), iar pentru abilităţi practice (ora de miercuri): plante uscate, puse într-un plic de hârtie, lipici şi o coală de carton colorat A4, orice culoare.
Sper ca începutul activităţii de azi să fie de bun augur, să fim sănătoşi şi să scriem mult, bine şi frumos de acum încolo! Toate cele bune!
PS. Am primit o invitaţie de participare la evenimentul Read for the Record, organizat de Fastrackids în colaborare cu Jumpstart, eveniment dedicat cititului şi dezvoltării educaţiei timpurii. Proiectul constă în citirea unei poveşti, Ladybug Girl, de David Soman şi Jacky Davis, în 4 octombrie 2012. Copiii vor primi diplome de participare, iar părinţii, un SMS cu mulţumiri şi felicitări pt participare (de aceea este nevoie să vă daţi acordul pentru completarea numărului dumneavoastră de telefon în tabelul cu numele copiilor participanţi la acţiune. Dacă cineva nu este de acord cu acest lucru, îmi spune şi eu nu trec numărul de telefon în dreptul copilului respectiv).
Cam atât! O zi bună!