miercuri, 27 martie 2013


PROGRAMUL ACTIVITĂŢILOR PENTRU SĂPTĂMÂNA Să ştii mai multe, să fii mai bun!,
01- 05 aprilie 2013
Clasa I B                                                                                                                                                                                                                                                                                      
Zilele saptamanii
Interval orar

Titlul activităţii
Clasa/ Forma de organizare a activităţii
Loc de desfăşurare
Instituţii partenere
Luni
01.04.2013
10.30- 13

Familia mea
Desene: Familia mea
 Vizionarea filmului Croods
Cinema City
Cinema City
Marţi
02.04.2013
10.30-12.30
Povestea cărţii
Vizitarea unei edituri
Editura Eduard
Editura Eduard
Miercuri
03.04.2013
10.30-13
Printre ape, printre stele
Vizitarea Academiei Navale (simulator, planetariu)
Academia Navală Constanţa
Academia Navală Constanţa
Joi
04.04.2013
10.30-12.30
Poveştile copilăriei
Vizionarea spectacolului Spărgătorul de nuci
Teatrul pentru copii şi tineret Constanţa
Teatrul pentru copii şi tineret Constanţa
Vineri
05.04.2013
12-16
Cartea meseriilor
Vizitarea aerodromului de la Tuzla
Aerodromul Tuzla
Aerodromul Tuzla

Director,                                                                      Prof. Înv. Primar Holubeanu Simona Elena
Prof. Dr. Iris Sarchizian

vineri, 15 martie 2013

Săptămâna 11-15 martie

În această săptămână, la Limba şi literatura română, am învăţat sunetul [î] şi literele î, Î şi â, precum şi sunetul şi literele b, B. Referitor la literele î şi â, am citit Povestea peştişorului şi am aflat despre regula folosirii acestor două litere în cuvinte. Am memorat şi prima poezie din Abecedar şi chiar am scris-o după autodictare. (Majoritatea s-a descurcat foarte, foarte bine!) Am identificat elementele unui text în versuri (versuri, strofe, scrierea, de obicei, cu literă mare a primului cuvânt din fiecare vers, rimă etc) şi am aflat ce multe sensuri poate avea cuvântul coardă. (Sper că aţi fost "scoşi la tablă" la această lecţie.) Ca o recomandare pentru week-end, exersaţi scrierea cu î şi â (Ca să vin în ajutorul dumnevoastră, am postat pe pagina Fişe de lucru un material pentru exersarea scrierii cuvintelor cu literele î şi â.), pentru că unii copii (e drept, foarte puţini) l-au cam supărat pe peştişor şi nu au aplicat regula de scriere corectă, iar alţii nu "aud" şi deci nu scriu sunetul/ litera â între anumite consoane (exemplu: rnd, în loc de rând, cntă, în loc de cântă). Această situaţie se corectează prin formarea deprinderilor de a despărţi în silabe - oral- şi de a citi fiecare cuvânt imediat după ce l-au scris; astfel, copiii pot observa că nu putem citi rnd şi astfel corectează greşelile şi încep să identifice sunetul [î] şi în aceste cuvinte. Eu mi-am propus să scriem şi în clasă, zilnic, măcar câteva cuvinte care conţin sunetul [î], astfel încât toţi copiii să scrie corect.
La lecţiile de familiarizare cu literele b şi B, am învăţat o nouă situaţie în care folosim virgula (în cazul în care desparte cuvintele personajului de ale autorului), dar am descoperit şi faptul că atunci când vorbele autorului urmează celor ale personajului, indiferent de semnul de punctuaţie pus la sfârşitul cuvintelor personajului, propoziţia care reprezintă cuvintele autorului se scrie cu literă iniţială mică.
La Matematică, am continuat rezolvarea de exerciţii cu adunări şi scăderi cu numere mai mici decât 100 şi am început şi rezolvarea de probleme, identificând elementele componente: ce ştim? - datele problemei, ce trebuie să aflăm? - întrebarea problemei, cum rezolvăm? şi ce răspuns scriem? Am rezolvat exerciţii de calcul- oral şi scris, cu doi sau trei termeni, exerciţii de aflare/ completare a numărului necunoscut (e puţin mai dificil la aflarea descăzutului, dar exersăm), de folosire a terminologiei matematice (sumă, diferenţă, termeni, descăzut, scăzător, cu ... mai mare/ mai mic etc), compararea a două sume/ diferenţe, a unei sume cu o diferenţă, completarea unor tabele etc. Am învăţat şi tehnica de calcul "unele sub altele". 
La Educaţie plastică, am realizat desene cu care am participat  la etapa locală a Concursului Naţional “Alege! Este dreptul tău” organizat de MEN, în colaborare cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, iar colega noastră Mambet Esra s-a calificat la etapa judeţeană. (O felicităm şi îi urăm mult succes!)
La Educaţie muzicală, am repetat cântecelele despre primăvară pe care le-am învăţat în orele trecute (Acum le puteţi vedea şi dumneavoastră într-o postare anterioară pe blog.), iar la opţional am scotocit prin Trăistuţa cu poveşti şi ne-am amintit textele studiate până acum; totodată, am "pregătit terenul" pentru compunerea unor poezii despre primăvară, săptămâna viitoare.
La Cunoaşterea mediului am avut oră de evaluare a capitolului Plante şi animale, urmând ca săptămâna viitoare să ne îmbogăţim cunoştinţele despre un nou anotimp, primăvara.
Am primit şi fişele de observaţii ale celor care s-au înscris în proiectul i-BEST, le voi scana şi luni copiii le vor primi pentru a le completa în continuare. (Îmi propusesem să le dau tot azi înapoi, dar a trebuit să mă ocup de înscrierea la concursul despre care v-am vorbit şi nu am reuşit; de altfel, acesta este şi motivul pentru care nu ne-am văzut astăzi la prânz.) Totuşi, am observat că au lucrat cu responsabilitate şi am rugămintea să-i susţineţi, dar să-i lăsaţi pe ei să măsoare, să observe, să deseneze etc. Le place foarte mult să observe, iar ideea de a participa la un proiect li se pare foarte importantă.
Să aveţi un sfârşit de săptămână frumos!

luni, 11 martie 2013

Ce am făcut azi la şcoală

  • Astăzi am învăţat regula folosirii literelor î şi â pentru redarea sunetului [â], am ascultat povestea peştişorului care dorea să devină copil (Povestea nu îmi aparţine, am găsit-o pe un site.) şi am citit şi scris cuvinte care conţin literele î, Î. Ne-am reamintit noţiunea de vers şi am învăţat ce înseamnă o strofă, am observat că fiecare vers se scrie cu literă iniţială mare, chiar dacă nu fiecare vers constituie o propoziţie.

Peştişorul

          Era odată un peşte mic, auriu. El se ridica des deasupra apei şi comunica mereu cu copiii.
          Cândva, peştele a dorit să devină copil.
          - Vreau şi eu în lumea copiilor! i-a spus el zânei.
          - Nu se poate, casa ta e lumea apelor!
          - Dar aşa copiii mă vor uita! spuse el trist.
          - Nu …. Uite!
       Zâna a desenat pe corpul lui …,,î” şi ,,â”,  îndeplinindu-i visul.
 Acum copiii îşi amintesc de el când scriu aceste litere! Îi mulţumesc în cor peştelui şi îi aruncă mâncare specială! Pe ea e scris ... ne, re, pre, de.
            Oare de ce ? 
 Pentru mâine, copiii trebuie să memoreze poezia Poveste de iarnă, să ştie s-o scrie după autodictare (în gând) şi să cunoască regula scrierii cu î sau â.
  • La cunoaşterea mediului, am aflat mai multe lucruri despre prietenii noştri, câinele şi pisica, chiar de la aceste mamifere, în spatele cărora se ascundeau unii dintre colegii noştri (cei care şi-au făcut tema Masca), iar pisicuţa Teodora ne-a spus o legendă din care am aflat cum a apărut eterna neînţelegere dintre câine şi pisică.
Am surprins câteva pisicuţe şi câţiva căţeluşi în timpul activităţii de astăzi:

joi, 7 martie 2013

La mulţi ani, iubite mame şi bunici!

Vă dorim să fiţi sănătoase, mereu frumoase, să aveţi parte doar de bucurii şi împliniri în tot ceea ce faceţi! Vă mulţumim pentru că ne sunteţi mereu alături, pentru că zâmbiţi şi atunci când sunteţi obosite, pentru că ne iertaţi de fiecare dată când greşim, pentru că ne susţineţi mereu, pentru că suntem aşa cum suntem, pentru că... existaţi şi astfel existăm şi noi! Cuvintele sunt prea puţine, gesturile sunt insuficiente, privirea parcă nu spune cât am vrea, îmbrăţişarea parcă nu e destul de strânsă şi drăgăstoasă pentru a exprima dragostea ce v-o purtăm!

Vă oferim în dar şi un cântecel, cu drag!

marți, 5 martie 2013

Felicitări!

Cu drag, vă felicit din toată inima pentru rezultatele foarte bune obţinute la Concursul Evaluare în educaţie- Matematică! (6 copii au obţinut 100 de puncte, 2 elevi- 98 de puncte, 5 copii- 90 de puncte şi 2 elevi- 80 de puncte). Mă bucur că, în ciuda locului de desfăşurare nefamiliar, a cadrelor didactice supraveghetoare necunoscute, a emoţiilor datorate acestor "noutăţi", aţi reuşit să vă concentraţi şi să fiţi foarte buni! Sunt mândră de voi!

vineri, 1 martie 2013

1 Martie fericit!

Vă dorim tuturor o primăvară frumoasă, cu soare și bucurii! Pentru mamele și bunicile noastre, oferim din suflet mărțișoarele dragostei și ale recunoștinței!



Vă invităm să vizionați si imagini de la Atelierul de mărțișoare! http://classjump.com/p/palatulharniciei/?section=galleries&g_id=23525