Săptămâna trecută am făcut primii paşi pe drumul către cunoaşterea literelor şi a cifrelor: am scris primele liniuţe şi semne matematice. Cum am procedat: mai întâi am observat modelul din manual, am identificat locul unde este scris semnul (ştim deja care este spaţiul, supraspaţiul şi subspaţiul), doamna învăţătoare a scris la tablă câteva semne arătând de unde pornim şi unde ajungem, am scris pe carte, cu creionul, apoi în caiet, cu stiloul (după ce am adoptat poziţia corectă în bancă, ne-am încălzit mânuţele etc)
Câteva observaţii: insitaţi asupra scrisului ordonat şi asupra respectării liniaturii (să nu treacă de spaţiu, să scrie pe liniile ajutătoare); dacă se descurcă singuri, lăsaţi-i să scrie singuri, dar verificaţi obligatoriu la final; dacă îi simţiţi nesiguri sau observaţi că nu se încadrează în spaţiu, staţi alături de ei şi amintiţi-le cum trebuie să scrie. Aţi observat că temele nu sunt foarte consistente, tocmai în ideea ca ele să fie scrise corect şi cât mai frumos. E păcat să nu reuşim să-i obişnuim să fie ordonaţi şi să scrie cât mai frumos! Foarte important: evitaţi folosirea picului şi nu rupeţi foaia! Dacă a greşit sau a scris urât sugeraţi-i să mai scrie căteva rânduri în continuare. Doamna învăţătoare va observa doar aceste rânduri, scrise corect şi frumos. (E frustrant să ţi se distrugă munca, după ce ai depus efort pt a o face! Şi ei, oricât vi se pare dumneavoastră de uşor, depun efort pt a scrie.)
Am început şi să citim lecţiile din Abecedar şi îmi permit şi aici câteva observaţii: Mai întâi am observat şi discutat imaginile, apoi am alcătuit propoziţii după imagini, formate din două sau trei cuvinte. Am remarcat că sunt foarte creativi şi le place să fie originali (Au alcătuit cel puţin 10 propoziţii diferite după o imagine!), ceea ce m-a bucurat mult. Obligatoriu se citeşte lecţia acasă şi se face tema orală. (Pentru mâine, au de prezentat programul dimineţii.)
La matematică, am început să lucrăm şi din culegere exerciţii care recapitulează oarecum ceea ce au învăţat ei la grădiniţă. Se descurcă bine şi unii chiar reuşesc să rezolve şi exerciţiile mai deosebite, fără ajutorul meu. Ceea ce trebuie să mai corectăm este faptul că nu sunt toţi atenţi la explicaţiile mele, iar consecinţa este nerezolvarea unui exerciţiu, uitarea vreunui caiet la şcoală sau notarea greşită a temei. Eu sper să dobândească toţi deprinderea de a asculta şi de a realiza sarcinile după indicaţii verbale. Săptămâna viitoare vom lucra cu forme geometrice, deci să fie pregătite trusele Logi. (Voi anunţa când trebuie aduse la şcoală.)
În altă ordine de idei, mai exersaţi regulile pe care le respectăm în timpul mesei (cum stăm, cum mâncăm), pentru că, după masă, în dreptul câtorva bănci e nevoie de un stol de vrăbiuţe pt a strânge toate firimiturile.
Vineri, s-a organizat la şcoală şi o simulare de incendiu şi am învăţat ce trebuie să facem în acest caz.
Vă doresc o duminică frumoasă şi o săptămână uşoară!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu