luni, 11 martie 2013

Ce am făcut azi la şcoală

  • Astăzi am învăţat regula folosirii literelor î şi â pentru redarea sunetului [â], am ascultat povestea peştişorului care dorea să devină copil (Povestea nu îmi aparţine, am găsit-o pe un site.) şi am citit şi scris cuvinte care conţin literele î, Î. Ne-am reamintit noţiunea de vers şi am învăţat ce înseamnă o strofă, am observat că fiecare vers se scrie cu literă iniţială mare, chiar dacă nu fiecare vers constituie o propoziţie.

Peştişorul

          Era odată un peşte mic, auriu. El se ridica des deasupra apei şi comunica mereu cu copiii.
          Cândva, peştele a dorit să devină copil.
          - Vreau şi eu în lumea copiilor! i-a spus el zânei.
          - Nu se poate, casa ta e lumea apelor!
          - Dar aşa copiii mă vor uita! spuse el trist.
          - Nu …. Uite!
       Zâna a desenat pe corpul lui …,,î” şi ,,â”,  îndeplinindu-i visul.
 Acum copiii îşi amintesc de el când scriu aceste litere! Îi mulţumesc în cor peştelui şi îi aruncă mâncare specială! Pe ea e scris ... ne, re, pre, de.
            Oare de ce ? 
 Pentru mâine, copiii trebuie să memoreze poezia Poveste de iarnă, să ştie s-o scrie după autodictare (în gând) şi să cunoască regula scrierii cu î sau â.
  • La cunoaşterea mediului, am aflat mai multe lucruri despre prietenii noştri, câinele şi pisica, chiar de la aceste mamifere, în spatele cărora se ascundeau unii dintre colegii noştri (cei care şi-au făcut tema Masca), iar pisicuţa Teodora ne-a spus o legendă din care am aflat cum a apărut eterna neînţelegere dintre câine şi pisică.
Am surprins câteva pisicuţe şi câţiva căţeluşi în timpul activităţii de astăzi:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu