miercuri, 10 august 2016

Tabăraaaa!!!!!!!!

Cu nerăbdare și emoții (mai ales pentru cei care merg anul acesta pentru prima dată în tabără), ne apropiem de data plecării, 15 august, ora 07.15, din fața școlii.
Ca în fiecare an, vin în sprijinul celor care sunt începători în ceea ce privește experiența taberei și vă propun o listă cu obiectele necesare. E posibil să-mi mai scape câte ceva, așa că, dacă credeți că ar mai fi ceva de adăugat, nu ezitați s-o faceți, astfel încât să fim cât mai bine pregătiți.
În ceea ce privește bagajul, vă sfătuiesc în primul rând  să alegeți un rucsac sau un troller nu prea mare sau, mai bine zis, cât mai ușor de transportat de către copii. Este bine ca, atunci când faceți bagajele, să participe și copilul pentru a ști ce lucruri are la el și pentru a-și alege chiar el ceea ce vrea sa ia. (Ca în fiecare an, vă sugerez să nu puneti în bagaje hainele cele mai bune ale copilului, eventual spunându-i să aibă grijă să nu le păteze, rupă etc. Va fi stresat pe toata perioada taberei, având grijă să nu-și strice hainele. Trebuie să stăm și noi pe iarbă, să ne jucăm în voie, nu?)
La ce m-am gândit eu pt bagaje:
-tricouri cu mânecă scurtă (pentru fiecare zi) și cu mânecă lungă (pentru seara)
-pantaloni scurți
-trening
-șosete, chiloți (câte o pereche pentru fiecare zi și 1-2 de rezervă)
-pijamale (dacă e posibil, două perechi: unele mai subțiri, unele mai grosuțe)
-adidași și încă o pereche de încălțări comode
-papuci (de preferat de plastic, pentru a fi folosiți și la baie)
-pelerina de ploaie și o geacă 
-șapcă/pălărie (obligatoriu)
-costum de baie 
-prosoape
-săpun, pastă de dinți, pieptene, periuță etc
-șervețele uscate și umede
-săculeț sau o pungă specială pentru rufele murdare
-un rucsac mic pentru a pune apa și gustarea pt excursii
-medicamente (ceva pt ciupituri de insecte, eventual alcool mentolat, ceva pt scăderea febrei, plasturi, si ce mai considerati necesar, în functie de afectiunile frecvente ale copilului. Apropo de asta, am rugămintea să fiu informată de alergii, posibile îmbolnăviri etc ale copilului dumneavoastră.) Vă rog să puneți toate medicamentele într-o pungă și să scrieți pe un bilețel numele copilului, pentru că atunci când vom ajunge în tabără voi strânge la mine toate medicamentele, astfel încât să nu existe tentația de a se trata copiii unii pe alții. Oricum, eu nu administrez niciun medicament nimănui, fără acordul părinților. (Bineînțeles, voi returna pungile cu medicamente la sfârșitul taberei.)
Încă un sfat: nu-i dați obiecte valoroase! E posibil să le uite pe undeva sau să le piardă, sau să le spargă/ strice (mai ales telefoanele!). Eu am sa încerc să evit asta, dar oricum, trebuie să învețe să aibă grijă de lucrurile personale și acesta este cel mai bun moment!
Puteți să-i dați câteva jocuri (nu pe telefon!) pentru eventualele momente de ”odihnă” de după-amiază sau pentru jocul în curtea vilei. 
Ca în fiecare an, nu uitați de adeverința medicală, luată cu data de vineri, pe care să fie specificat ”clinic sănătos”.
În altă ordine de idei, am rugămintea să le spuneți și dumneavoastră copiilor să mă asculte (oricum și ei au semnat acele declarații în care sunt precizate responsabilitățile lor, pe care eu le voi aminti în ”ședința” de instalare), să fie deschiși față de mine în orice problemă și mă anunțe orice li se întâmplă, pentru că numai astfel putem rezolva orice problemă și ne putem simți bine, așa cum ne dorim.
Pentru drum, vă recomand să le dați alimente neperisabile (evitați mezelurile!), suficiente să le ajungă pentru întreaga călătorie (vom mânca cina în tabără, ”prânzul” îl vom servi în autocar).
Din câte știu eu, acolo (Cabana Nora, Râul Sadului, Sibiu) nu este semnal decât Telekom. Nu vă îngrijorați dacă nu puteți lua legătura tot timpul cu copiii! Eu voi avea un telefon cu cartela Telekom și vă vom anunța când ajungem sau veți putea comunica prin intermediul meu. Oricum, nu vom sta tot timpul în tabără, așa că puteți vorbi și când suntem în excursii.
Sper să ne simțim la fel de bine ca și în anii trecuți și aștept cu nerăbdare să ne vedem luni, ora 07.15!

3 comentarii: