joi, 22 iunie 2017

Povestea delfinașilor deștepți

A fost odată ca niciodată, că de n-ar fi, nu s-ar povesti... A fost o sală de clasă albă, tăcută și uneori posomorâtă. Într-o zi, în acea clasă au intrat 34 de părinți, emoționați, dar plini de speranță. Ce au discutat ei acolo nu vă pot spune, dar în câteva zile au început să apară un delfinaș, niște tablouri, peștișori din hârtie colorată, valuri prietenoase, faruri luminoase, steluțe jucăușe și alte animăluțe ... marine. Clasa, albă și tăcută, a început să prindă culoare și viață, tot mai multă culoare și tot mai multă viață, până....
Până într-o zi caldă de toamnă: 12 septembrie. Totul era pregătit. Dar pentru ce? În aer se simțea un parfum ciudat, dar plăcut. Era parfumul vacanței? Nuuu! Deodată, ușa se deschide și mai multe voci calde, emoționate rostesc ceea ce toată lumea aștepta: ”Ooooo! Ce frumos!” 34 de delfinași pătrund în noua lor casă, sala colorată și frumoasă, pregătită cu drag de părinții lor. Toți sunt emoționați, gălăgioși, dar fericiți. E frumos la școală!
Deodată se aude un clopoțel. Se face liniște. Părinții zâmbesc. Pesemne își amintesc și ei de zilele plăcute din copilărie... Copiii se uită toți la o doamnă, aflată în fața clasei, care le urează bun venit și succes. ”Este doamna învățătoare!” (își spun în gând). Unii răsuflă ușurați. ”Nu pare rea!” Doamna le vorbește despre delfini, despre mare, despre furtuni, despre soare, curcubeu, prietenie, învățătură, cărți... E frumos la școală!...
Și astfel, mai ușor, mai greu, am ajuns la malul clasei pregătitoare. În apele line a fost ușor, în furtuni am avut nevoie de ajutor, dar părinții, bunicii și bonele ne-au fost mereu alături, ajutându-ne să pătrundem în minunatul tărâm al cunoașterii. Am învățat foarte multe lucruri, ne-am jucat, am cântat, am călătorit, ne-am împrietenit. Chiar dacă pentru unii farul părea departe și lumina difuză, la final putem spune că toți delfinașii au reușit să treacă prima probă: clasa pregătitoare. Și pentru doamna a fost o adevărată încercare, dar la final mă declar mulțumită și, uitându-mă în urmă, parcă nu a fost așa de greu... În schimb, a fost foarte frumos. Am întâlnit copii minunați, părinți și bunici implicați, astfel încât, împreună, am reușit să ajungem la liman. Cu bine. Cu rezultate foarte bune, cu copii dornici de a învăța lucruri noi, de a lucra împreună, de a arăta și altora ce știu...
Iată câteva din lucrurile minunate pe care le-am făcut împreună cu delfinașii mei dragi în clasa pregătitoare:
- am învățat literele, cifrele și numerele până la 31;
- știm să citim silabe, cuvinte, iar foarte mulți, propoziții și texte;
- numărăm, comparăm numere, rezolvăm probleme după imagini;
- știm multe lucruri despre anotimpuri, medii de viață, plante și animale, sistemul solar, dinozauri ș.a.;
- știm o mulțime de cântece, povești și poezii;
- am realizat expoziții în sala de clasă, având diverse teme, în funcție de anotimpuri sau evenimente;
- am participat la concursurile ComPer, Gazeta Matematică, Amicii isteți, unde am obținut rezultate foarte, foarte bune;
- am desfășurat activități în cadrul proiectului Erasmus ”Seeing and reading the values”;
- am realizat experimente (amestecul culorilor, stări de agregare ale apei) în clasă și la Universitatea ”Ovidius”, în cadrul proiectului ”Laboratorul de științe Baylab”;
- am desfășurat activități în echipe, unele dintre ele apreciate nu numai de părinți- Pe cărările toamnei, eveniment susţinut şi promovat de emisiunea „Bărcuţa cu poveşti”;
- am participat cu lucrări plastice (unele dintre ele premiate) în cadrul proiectelor „Marea, marea”, „Autoportret”, ”Călători prin univers”, ”Culorile toamnei”, ”Primăvara în haine de sărbătoare”, ”Cărticica mea de suflet”;
- am desfăşurat activităţi omagiale sau comemorative cu ocazia evenimentelor: 1 Decembrie- Ziua României, 15 Ianuarie- naşterea poetului naţional, 24 Ianuarie- Unirea Principatelor, 8 Martie, Paști, Ziua Internațională a Cărților;
- am participat la Concertul de colinde de la Biserica Sf. Spiridon din Constanţa;
- am organizat și desfășurat activități de educație pentru sănătate, în cadrul Proiectului ”Lanțul mânuțelor fericite”, la unele dintre acestea participând și părinții, ca voluntari;    
- ne-am dovedit generozitatea în cadrul proiectelor ”Suflet pentru suflet” și ”Dăruind vei dobândi”, când am donat copiilor de la Centrul ”Delfinul” sau celor din Eforie haine, jucării, dulciuri;
- am desfășurat activități împreună cu părinții de Crăciun, de 8 Martie, la finalul anului școlar.
Destule activități pentru un an școlar, nu? Sunt foarte mândră de delfinașii mei deștepți, îi felicit pentru tot ce au realizat în primul an de școală, iar părinților le mulțumesc din suflet pentru susținere și implicare, căci fără ajutorul dumneavoastră nu am fi reușit să facem lucruri atât de frumoase!
Ne vedem în clasa I, la fel de harnici și de implicați! Vă îmbrățișez cu drag!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu