Astăzi, copiii au scris primele semne grafice din viaţa de şcolar: liniuţe oblice pe spaţiu (acesta este titlul lecţiei de azi, la scriere). Am observat cartea, coperta, cuprinsul, filele, paginile, ilustraţiile şi textul scris (de identificat în Abecedar), spaţiile din caietul de scriere (liniile punctate sau întrerupte şi liniile continue, între care se află spaţiul de scris), am învăţat ce înseamnă alineatul, apoi ne-am apucat, cu emoţie, de scris.
Pentru mâine au de terminat pagina din caietul special şi de completat rândurile începute de mine pe caietul tip I. Vă rog să insistaţi asupra poziţiei corpului în timpul scrierii (am discutat în clasă, cereţi informaţii de la copii), asupra modului de scriere: de la stânga la dreapta, fiecare semn se începe din partea de sus a spaţiului, apoi se coboară până la linia de jos a spaţiului, fără a depăşi. Urmăriţi modelul, nu-i grăbiţi, insuflaţi-le ideea de scris ordonat, caligrafic, pentru că este foarte important cum scriu la început. Chiar dacă muncim acum mai mult (noi, adulţii), veţi vedea că mai târziu lucrurile vor merge de la sine şi vom avea satisfacţii şi noi, şi copiii. Nu-i puneţi să scrie mai mult decât au ca temă. (Pot exersa, dacă este nevoie, pe un alt caiet, dar nu exageraţi!)
În altă ordine de idei: toate caietele se aduc îmbrăcate cu copertă, cu etichetă în exterior cu numele copilului. Adresez rugămintea să aduceţi (cei care nu aţi făcut-o deja; celorlalti vă mulţumesc pt atenţie şi promptitudine) două caiete de scriere, tip I şi două caiete de matematică, liniate la 4 pătrăţele.
Pentru ora de desen de mâine este nevoie de acuarele, pensule, vas pentru apă (să aibă stabilitate), prosopel pentru pus pe bancă, bloc mic de desen (A4), iar pentru abilităţi practice (ora de miercuri): plante uscate, puse într-un plic de hârtie, lipici şi o coală de carton colorat A4, orice culoare.
Sper ca începutul activităţii de azi să fie de bun augur, să fim sănătoşi şi să scriem mult, bine şi frumos de acum încolo! Toate cele bune!
PS. Am primit o invitaţie de participare la evenimentul Read for the Record, organizat de Fastrackids în colaborare cu Jumpstart, eveniment dedicat cititului şi dezvoltării educaţiei timpurii. Proiectul constă în citirea unei poveşti, Ladybug Girl, de David Soman şi Jacky Davis, în 4 octombrie 2012. Copiii vor primi diplome de participare, iar părinţii, un SMS cu mulţumiri şi felicitări pt participare (de aceea este nevoie să vă daţi acordul pentru completarea numărului dumneavoastră de telefon în tabelul cu numele copiilor participanţi la acţiune. Dacă cineva nu este de acord cu acest lucru, îmi spune şi eu nu trec numărul de telefon în dreptul copilului respectiv).
Cam atât! O zi bună!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu