joi, 18 octombrie 2012

Diverse

Astăzi nu am reuşit să vorbim pentru că la ora 12 eram efectiv epuizată, în curte era mai multă lume ca de obicei (sau cel puţin aşa mi s-a părut mie, poate din cauza oboselii), deci şi mai mult zgomot şi nu mă simţeam în stare să vorbesc suficient de tare ca să fiu auzită şi înţeleasă. Am încercat, şi am şi reuşit, în mare parte, să scriem singuri în caiete data, titlul şi primul rând cu alineat, dar această reuşită ne-a epuizat, şi pe mine, şi pe ei. Încă mai sunt copii care nu se orientează foarte bine în spaţiul caietului (spaţiu, supraspaţiu, subspaţiu) şi a fost nevoie să explicăm, să numărăm şi să scriem de mai multe ori. Oricum, primul pas a fost făcut şi, exersând, vom reuşi din ce în ce mai bine. Îmi cer deci scuze pentru lipsa mea de disponibilitate de astăzi şi vă comunic câteva aspecte legate de zilele următoare.
-culegerile de matematică sunt la şcoală, pentru că nu mai au ce să lucreze acasă până marţi, când vom avea prima probă de evaluare mai serioasă, cu calificativ în catalog şi în carnete.
Mâine vom lucra cele câteva exerciţii care au mai rămas şi pe care am preferat să le explicăm în clasă, iar pentru marţi vor avea de completat o fişă (pe care o vor primi mâine) şi care va pregăti oarecum testul de marţi. Evaluarea va consta în completarea unei fişe care se refără la capitolul Orientare spaţială. Mulţimi. Forme geometrice. Vor avea de desenat anumite obiecte în stânga/dreapta/sus/jos faţă de alt obiect, personaj, etc, de identificat formele geometrice dintr-un desen, de identificat elementele unei mulţimi etc. Eu le voi spune maine să ia acasă culegerile, pentru a-şi aminti tipurile de exerciţii pe care le-am lucrat. Ieri am lucrat testul din culegere şi aproape toţi s-au descurcat foarte bine, ceea ce m-a bucurat tare mult! Vă rog să nu-i speriaţi cu faptul că marţi vom avea evaluare, nu vreau să aibă emoţii şi să nu se poată concentra. Încurajaţi-i, subliniindu-le reuşitele şi faptul că, dacă sunt atenţi, testul e ca şi rezolvat.
Pentru ora de opţional de mâine au de povestit textul pe care l-am citit data trecută şi puteţi audia, împreună, povestea de pe CD. Chiar am rugămintea să păstraţi CD-urile acasă, iar copiii să aducă la şcoală doar cartea, care va rămâne la dulap.
Cei care au revista Gazeta Matematică Junior şi au lucrat (chiar pe revistă, e cel mai simplu, acolo unde nu este spaţiu, lucraţi pe un caiet special pentru lucru suplimentar) pot aduce revista maine sau luni pentru a verifica exerciţiile şi a trimite lista rezolvitorilor. Numele acestora vor apărea în numărul viitor al revistei. Succes!
Poate săptămâna viitoare putem să avem o întâlnire de "lucru! (eventual într-o oră de educaţie fizică). Voi transmite pe mail cam ce avem de făcut şi în limita timpului dumneavoastră liber poate găsim câţiva voluntari.
Toate ce bune!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu