Săptămâna viitoare vom evalua la limba şi literatura română unitatea de învăţare Datini şi obiceiuri (cuprinde următoarele conţinuturi: comunicarea dialogată-construirea unor dialoguri în situaţii date; poezia Iarna, Vasile Alecsandri; Pomul de Crăciun, Alexandre Dumas; Colinde, colinde, Mihai Eminescu; transformarea dialogului în povestire; compunerea pe baza unor cuvinte de sprijin; atributul). Elevii trebuie să cunoască conţinutul textelor studiate (cuvinte noi, expresii, idei principale, povestirea unui fragment), să creeze un dialog respectând cerinţele, să transforme un dialog în povestire, să identifice atributele dintr-un text, să realizeze schemele unei propoziţii, să alcătuiască propoziţii după scheme date, să alcătuiască propoziţii în care anumite cuvinte să aibă în propoziţie rol de subiect, atribut, parte secundară. În clasă noi am lucrat toate aceste tipuri de exerciţii şi am observat uşoare ezitări în ceea ce priveşte ultima cerinţă dintre cele menţionate, datorate faptului că nu verifică după ce scriu propoziţia dacă acel cuvânt are în propoziţie rolul respectiv. (Eu am încercat să-i obişnuiesc să pună mereu întrebarea şi să identifice cuvântul pe care îl determină- mai ales în cazul atributului)
De asemenea, miercuri vom evalua la matematică unitatea de învăţare Împărţirea numerelor naturale (exerciţii cu împărţiri cu restul 0 sau diferit de 0, ordinea efectuării operaţiilor, aflarea numărului necunoscut, cunoaşterea terminologiei-deîmpărţit, împărţitor, cât, jumătate, treime, sfert etc., rezolvarea de probleme).
Succes!