vineri, 30 noiembrie 2012

La mulţi ani!

Sfântul Apostol Andrei să vă ocrotescă dragii mei Andrada-Ariana, Karina-Andreea, Andreea-Yasmina, Mihai-Andrei, Sorin-Andrei şi Andreea şi să vă dăruiască numai bucurii! Urări de bine şi părinţilor şi bunicilor care îşi serbează astăzi onomastica. Toate cele bune!

marți, 27 noiembrie 2012

Flori pentru mama

Deşi nu este ziua mamei, sau pentru că ziua mamei este în fiecare zi, am pregătit pentru cele mai dragi fiinţe câte o floare în care am pus toată dragostea noastră şi...tot ce am învăţat până acum la abecedar. De fapt a fost prima dictare a copiilor, în care au scris literele, silabele şi cuvintele învăţate. S-au descurcat foarte bine (doar 4 elevi au greşit puţin), deşi erau emoţionaţi, nu pentru că era o dictare (nici nu ştiau), ci pentru că urmau să scrie cuvântul cel mai drag: mama.
Vă ofer cu drag un buchet de flori, un buchet de FB-uri şi un buchet de zâmbete ale copiilor minunaţi pe care îi aveţi.


miercuri, 21 noiembrie 2012

Materiale necesare

Pentru ora de abilităţi de săptămâna viitoare avem nevoie de rolă de hârtie igienică, hârtie creponată (avem la şcoală, nu e nevoie să mai aduceţi), foarfecă, lipici.
De asemenea, deoarece am început să învăţăm literele, vom avea nevoie de alfabetare. Le puteţi aduce chiar de mâine. Astăzi am învăţat litera A (de tipar şi de mână). Am evidenţiat faptul că folosim literele mari doar la începutul cuvintelor-nume de persoane, de animale, de ţări, de oraşe, de ape (Am exemplificat.) etc. şi la începutul propoziţiei (Primul cuvânt din propoziţie se scrie cu literă mare la început.)
Vă reamintesc faptul că, începând de săptămâna viitoare vom folosi în orele de matematică beţişoarele (deocamdată doar 10) şi trusa Logi. (Se află în dulăpioare.)

vineri, 16 noiembrie 2012

Şedinţa cu părinţii

Vă aştept marţi, 20 noiembrie, ora 17.00, în sala de clasă. Ordinea de zi este următoarea:
1. Analiza situaţiei la învăţătură şi disciplină;

2. Prezentarea modalităţilor de lucru în clasă şi recomandări pentru studiul individual;
3. Derularea parteneriatelor educaţionale – prezentarea rezultatelor şi discutarea efectelor benefice asupra formării personalităţii copiilor; importanţa participării şi a susţinerii acestora de către părinţi;
4. Diverse
Toate cele bune!

miercuri, 14 noiembrie 2012

Activităţile zilei-14 noiembrie

Pentru că vremea nu prea mai permite discuţii după ore în curtea şcolii, voi încerca să vă ţin la curent on-line cu activităţile desfăşurate la şcoală. Oricum, cred că săptămâna viitoare ne vom vedea şi la o şedinţă cu părinţii, despre care vă voi anunţa până la sfârşitul acestei săptămâni.
Săptămâna aceasta este săptămâna educaţiei globale şi clasele mici din şcoală au ales să discute despre Hrana pentru toţi. În acest sens, am vorbit şi noi astăzi despre hrana trupului şi a sufletului şi am fost foarte încântată să constat că mulţi copii au dedus imediat la ce se referă hrana sufletului. Tocmai de aceea am luat decizia de a participa, cu titlul de voluntari, în campania Săptămâna legumelor şi a fructelor donate, la care participă şi şcoala noastră. Ne putem implica ajutând persoanele aflate în dificultate-copii, bătrâni-, aducând la şcoală (fiecare după dorinţă şi putinţă) un fruct, o legumă sau alte alimente neperisabile.
În altă ordine de idei, astăzi am aflat şi eu mai multe lucruri despre bunicile copiilor (iubite în primul rând pentru că fac o ciorbă foarte bună!), am descoperit, audiind povestea Prinţesa şi bobul de mazăre, ce calităţi trebuie să aibă o prinţesă adevărată, am repetat semnele grafice învăţate (urmând ca săptămâna viitoare să începem să scriem litere), şi cifrele de la 0 la 5. Recomand insistenţa, în continuare, asupra ordonării crescător sau descrescător a unor numere date, completarea căsuţelor libere cu numerele lipsă (şi aici trebuie să observăm mai întâi dacă şirul este crescător sau descrescător) şi descompunerea unui număr în două sau trei numere.
Sper că aţi aflat povestea  (De fapt e un joc!) cu feţele triste sau vesele şi sper ca, pe zi ce trece să notez cât mai puţine feţe triste. Oricum, astăzi a fost altă atmosferă!
Săptămâna viitoare putem merge, dacă mai sunteţi amatori, din nou la teatru. Vă propun piesa Fata babei şi fata moşneagului, de Ion Creangă, la Teatrul pentru copii şi tineret (fostul Teatru de păpuşi).
Toate cele bune!

joi, 8 noiembrie 2012

La mulţi ani!

Gânduri bune şi tradiţionala urare Să trăiţi cu numele! elevilor mei din clasa I Mihaela Bianca, Amar Mihai, Matei Gabriel şi Mihai Andrei, dar şi celor din clasa a V-a: Cătălina Mihaela, Cosmin Mihai, Alexandru Gabriel, Gabrian şi Mihail!
La mulţi ani şi părinţilor şi bunicilor care poartă numele Sfinţilor Arhangheli, cu urări de sănătate, putere şi bucurii alături de cei dragi! Petrecere frumoasă!

marți, 6 noiembrie 2012

Activitate în echipă

Săptămâna trecută, copiii mi-au făcut o mare bucurie realizând o lucrare impresionantă nu atât prin conţinut (deşi, când veţi afla povestea, veţi înţelege de ce am folosit acest termen), cât mai ales prin modul în care a fost realizată. Într-una din zile (cred că luni), câţiva copii au realizat o planşă care înfăţişa un monstru (sau, oricum, un personaj înfricoşător) cu ocazia Halloween-ului. Cum nu sunt fan al acestei manifestări (eu n-o pot numi sărbătoare), le-am spus că nu îmi place deloc personajul, dar am apreciat cu căldură ideea de a face o lucrare în echipă, sugerându-le să realizeze ceva frumos. Aceasta a fost recomandarea mea: să facă ceva frumos. O recomandare destul de vagă, dar, pe de altă parte, cu posibilităţi nenumărate de realizare. După câteva zile (sau chiar a doua zi, nu-mi amintesc foarte bine), i-am văzut strânşi ciorchine în jurul unei bănci, lucrând ceva. M-a mirat faptul că, deşi aveau voie să iasă în curte în pauză, fiind o zi caldă, nu au făcut-o. Surprinderea, dar şi bucuria mea au fost şi mai mari atunci când, la sfârşitul ultimei pauze, au venit cu toţii la catedră să-mi arate lucrarea făcută în echipă: doamna învăţătoare în mărime naturală! (Au lipit mai multe coli, au desenat şi colorat şi a ieşit ceva extraordinar!)

Vă mulţumesc încă o dată că, dintre toate lucrurile frumoase pe care le puteaţi face, voi aţi ales să mă desenaţi pe mine, dar mai ales vă felicit din toată inima şi sunt mândră de voi pentru că aţi lucrat în echipă. (Apreciez şi mulţumesc doamnelor educatoare pentru efortul depus în acest sens.)  Din experienţă, ştiu că la această vârstă e destul de greu să colaborezi, să accepţi şi ideile colegilor şi să faci tu mai puţin pentru a lăsa şi un alt coleg să lucreze. BRAVO!

joi, 1 noiembrie 2012

Înainte de vacanţă...

Săptămâna aceasta a fost una plină de evenimente şi activităţi solicitante, dar care ne-au oferit prilejul de a afla noi lucruri din diverse domenii. După cum vă anunţam încă de la sfârşitul săptămânii trecute, la limba şi literatura română (citire şi scriere), săptămâna aceasta am repetat noţiunile de propoziţie, cuvânt, silabă, sunet, exersând în special despărţirea în silabe şi identificarea sunetelor din fiecare silabă. Am analizat foarte multe cuvinte, atât în clasă, cât şi acasă, lucrând frontal sau individual. Ne-am jucat folosind cartonaşe cu imagini, încercând să identificăm cât mai multe cuvinte care se pot scrie aşa cum ne arăta doamna învăţătoare la tablă sau realizând corespondenţa între imagine şi cuvântul scris folosind simbolurile cunoscute.  De asemenea, am repetat semnele grafice învăţate, punând accent pe orientarea în spaţiul de scris.
La matematică, am scris cifrele 0-4, urmând ca mâine să învăţăm şi cifra 5, astfel ca în perioada următoare să putem consolida numeraţia 0-5 crescător şi descrescător, vecinii unui număr, completarea numărului lipsă, compunerea şi descompunerea numerelor, identificarea cifrei corespunzătoare numărului de elemente dintr-o mulţime.
Începând de astăzi, au de completat, timp de o lună-noiembrie, calendarul naturii: împărţiţi o coală A4 în 30 de casete, pe care le numerotaţi de la 1 la 30, marcând şi zilele săptămânii (1, joi; 2, vineri ş.a.m.d.). Copiii trebuie să urmărească evoluţia vremii în ziua respectivă şi să deseneze sau să lipească un simbol (după modelul din manual sau din caietul special). La sfârşitul lunii, vor prezenta calendarul naturii şi vor primi un calificativ pentru munca depusă timp de o lună. Am rugămintea să lăsaţi în sarcina lor această activitate, astfel îi responsabilizaţi, îi determinaţi să observe ce se întâmplă în natură, să repete succesiunea zilelor săptămânii ş.a. Fac această precizare deoarece am mai văzut prin caiete, fişe de lucru, intervenţia (mai mult decât e cazul) a părinţilor. Îmi dau seama când scrie copilul şi când scrie părintele şi mă văd pusă în faţa unei dileme: să corectez lucrarea mamei sau a altui adult sau nu?
În această perioadă, apreciaz o îmbunătăţire în ceea ce priveşte comportamentul elevilor (în ziua în care am mers la teatru s-au purtat foarte bine, în sală erau copii de la mai multe şcoli, de aceeaşi vârstă cu ei şi mi s-a părut că au fost cei mai cuminţi), dar mai lucrăm, în unele cazuri, la felul cum trebuie să răspundem la întrebarea adresată de doamna învăţătoare întregii clase şi la a ne concentra exclusiv la explicaţiile doamnei învăţătoare. Avem o problemă mai ales în ziua de joi şi pun această agitaţie a lor pe seama oboselii şi a activităţii intense pe care o desfăşurăm în această zi.
Mâine vor primi şi carnetele de note, în care vor găsi primele calificative, fiecare după cât s-a străduit. Astăzi au fost foarte emoţionaţi când le pregăteam carnetele şi se strânseseră toţi, în pauză, lângă catedră, încercând fiecare să ghicească care e carnetul lui. Au fost foarte simpatici şi mi-am dat seama ce important este pentru ei un gest care, pentru noi, pare, probabil, total lipsit de importanţă: primirea carnetelor. Eu le-am pus şi copertele şi am rugămintea să-i învăţaţi să aibă grijă de el. Carnetul de note trebuie să fie în fiecare zi în ghiozdan, într-un loc special, unde nu are contact cu pacheţelul cu mâncare şi, mai ales, cu sticla cu apă.
Tot mâine vor primi şi câte o fişă pentru matematică şi pentru abecedar pe care o au de lucrat pentru după vacanţă. Am rugămintea ca toate fişele, lucrările cu care vin copiii acasă (mi se pare normal să fie văzute de dumneavoastră, să discutaţi împreună ce a făcut bine şi ce a greşit, de ce a greşit etc) să ajungă din nou la mine, semnate de unul dintre părinţi, pentru a alcătui portofoliul elevului pe care îl puteţi studia la şedinţele cu părinţii (pentru a observa evoluţia copilului). Acest portofoliu reflectă activitatea fiecărui copil, este, aşa cum le place lor să spună, oglinda lor în ceea ce priveşte activitatea şcolară.
Vă doresc o vacanţă plăcută, odihnitoare şi plină de soare!