În această săptămână, la Limba şi literatura română, am învăţat sunetul [î] şi literele î, Î şi â, precum şi sunetul şi literele b, B. Referitor la literele î şi â, am citit Povestea peştişorului şi am aflat despre regula folosirii acestor două litere în cuvinte. Am memorat şi prima poezie din Abecedar şi chiar am scris-o după autodictare. (Majoritatea s-a descurcat foarte, foarte bine!) Am identificat elementele unui text în versuri (versuri, strofe, scrierea, de obicei, cu literă mare a primului cuvânt din fiecare vers, rimă etc) şi am aflat ce multe sensuri poate avea cuvântul coardă. (Sper că aţi fost "scoşi la tablă" la această lecţie.) Ca o recomandare pentru week-end, exersaţi scrierea cu î şi â (Ca să vin în ajutorul dumnevoastră, am postat pe pagina Fişe de lucru un material pentru exersarea scrierii cuvintelor cu literele î şi â.), pentru că unii copii (e drept, foarte puţini) l-au cam supărat pe peştişor şi nu au aplicat regula de scriere corectă, iar alţii nu "aud" şi deci nu scriu sunetul/ litera â între anumite consoane (exemplu: rnd, în loc de rând, cntă, în loc de cântă). Această situaţie se corectează prin formarea deprinderilor de a despărţi în silabe - oral- şi de a citi fiecare cuvânt imediat după ce l-au scris; astfel, copiii pot observa că nu putem citi rnd şi astfel corectează greşelile şi încep să identifice sunetul [î] şi în aceste cuvinte. Eu mi-am propus să scriem şi în clasă, zilnic, măcar câteva cuvinte care conţin sunetul [î], astfel încât toţi copiii să scrie corect.
La lecţiile de familiarizare cu literele b şi B, am învăţat o nouă situaţie în care folosim virgula (în cazul în care desparte cuvintele personajului de ale autorului), dar am descoperit şi faptul că atunci când vorbele autorului urmează celor ale personajului, indiferent de semnul de punctuaţie pus la sfârşitul cuvintelor personajului, propoziţia care reprezintă cuvintele autorului se scrie cu literă iniţială mică.
La Matematică, am continuat rezolvarea de exerciţii cu adunări şi scăderi cu numere mai mici decât 100 şi am început şi rezolvarea de probleme, identificând elementele componente: ce ştim? - datele problemei, ce trebuie să aflăm? - întrebarea problemei, cum rezolvăm? şi ce răspuns scriem? Am rezolvat exerciţii de calcul- oral şi scris, cu doi sau trei termeni, exerciţii de aflare/ completare a numărului necunoscut (e puţin mai dificil la aflarea descăzutului, dar exersăm), de folosire a terminologiei matematice (sumă, diferenţă, termeni, descăzut, scăzător, cu ... mai mare/ mai mic etc), compararea a două sume/ diferenţe, a unei sume cu o diferenţă, completarea unor tabele etc. Am învăţat şi tehnica de calcul "unele sub altele".
La Educaţie plastică, am realizat desene cu care am participat la etapa locală a Concursului Naţional “Alege! Este dreptul
tău” organizat de MEN,
în colaborare cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor,
iar colega noastră Mambet Esra s-a calificat la etapa judeţeană. (O felicităm şi îi urăm mult succes!)
La Educaţie muzicală, am repetat cântecelele despre primăvară pe care le-am învăţat în orele trecute (Acum le puteţi vedea şi dumneavoastră într-o postare anterioară pe blog.), iar la opţional am scotocit prin Trăistuţa cu poveşti şi ne-am amintit textele studiate până acum; totodată, am "pregătit terenul" pentru compunerea unor poezii despre primăvară, săptămâna viitoare.
La Cunoaşterea mediului am avut oră de evaluare a capitolului Plante şi animale, urmând ca săptămâna viitoare să ne îmbogăţim cunoştinţele despre un nou anotimp, primăvara.
Am primit şi fişele de observaţii ale celor care s-au înscris în proiectul i-BEST, le voi scana şi luni copiii le vor primi pentru a le completa în continuare. (Îmi propusesem să le dau tot azi înapoi, dar a trebuit să mă ocup de înscrierea la concursul despre care v-am vorbit şi nu am reuşit; de altfel, acesta este şi motivul pentru care nu ne-am văzut astăzi la prânz.) Totuşi, am observat că au lucrat cu responsabilitate şi am rugămintea să-i susţineţi, dar să-i lăsaţi pe ei să măsoare, să observe, să deseneze etc. Le place foarte mult să observe, iar ideea de a participa la un proiect li se pare foarte importantă.
Să aveţi un sfârşit de săptămână frumos!