- Astăzi am învăţat regula folosirii literelor î şi â pentru redarea sunetului [â], am ascultat povestea peştişorului care dorea să devină copil (Povestea nu îmi aparţine, am găsit-o pe un site.) şi am citit şi scris cuvinte care conţin literele î, Î. Ne-am reamintit noţiunea de vers şi am învăţat ce înseamnă o strofă, am observat că fiecare vers se scrie cu literă iniţială mare, chiar dacă nu fiecare vers constituie o propoziţie.
Peştişorul
Era odată un peşte mic,
auriu. El se ridica des deasupra apei şi comunica mereu cu copiii.
Cândva,
peştele a dorit să devină copil.
-
Vreau şi eu în lumea copiilor! i-a spus el zânei.
- Nu se poate, casa ta e
lumea apelor!
-
Dar aşa copiii mă vor uita! spuse el trist.
-
Nu …. Uite!
Zâna a desenat pe corpul lui …,,î” şi ,,â”, îndeplinindu-i visul.
Acum copiii îşi amintesc de el când scriu aceste litere! Îi mulţumesc în cor
peştelui şi îi aruncă mâncare specială! Pe ea e scris ... ne, re, pre, de.
Oare
de ce ?
Pentru mâine, copiii trebuie să memoreze poezia Poveste de iarnă, să ştie s-o scrie după autodictare (în gând) şi să cunoască regula scrierii cu î sau â.
- La cunoaşterea mediului, am aflat mai multe lucruri despre prietenii noştri, câinele şi pisica, chiar de la aceste mamifere, în spatele cărora se ascundeau unii dintre colegii noştri (cei care şi-au făcut tema Masca), iar pisicuţa Teodora ne-a spus o legendă din care am aflat cum a apărut eterna neînţelegere dintre câine şi pisică.
Am surprins câteva pisicuţe şi câţiva căţeluşi în timpul activităţii de astăzi:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu